Friday, July 23, 2010

Lembu punya susu, sapi dapat nama...

hah...ini isu hangat or separuh hangat???..bagi aku ini isu hangat pasalnya ini berkaitan ngn aku n the team!!!..kalo org yang tak terlibat..depa wat tak tau je...huhuhu...

al-kisahnya...semalam dan 2 hari yg lps (20,21,22/7/10)...kami diarahkan ke Lubuk Yu, Maran..utk program survelan dan pembersihan Lubuk Yu...

Petikan daripada UTUSAN MALAYSIA;

PEGAWAI Jabatan Kesihatan Pahang yang berpakaian khas mengambil contoh tanah bagi tujuan pembersihan di kawasan rekreasi Lubuk Yu, Maran, semalam yang ditutup sementara berikutan enam kematian akibat jangkitan bakteria Leptospirosis (air kencing tikus) dan Melioidosis (bakteria disebabkan air dan tanah) selepas operasi menyelamat seorang mangsa lemas di situ bulan lalu. – BERNAMA


sekarang ni yang aku tak puas hatinya...eeeee...mmg geram tahap cipan ni!!!!...kalo korang ada baca utusan malaysia hari ini...pada muka surat depan tu, ada terpampang besoooorrrr...gambar lima org berpakaian serba putih..bertutup litup...sampai tak nampak aurat langsung!!!..HAH!!!..itu adalah kami..kami tgh ambil sampel tanah..utk dibuat isolation n identification of bacteria...sekarang ni yang tak puas hatinya..ada ke patut si wartawan..tulis Pegawai Jabatan Kesihatan Pahang...Hello!!! En. WARTWAWAN BERNAMA...kami yang tengah korek tanah ambik sampel tu...DARI JBTN PERKHIDMATAN VETERINAR, PERHILITAN & GEOSAINS TAU!!!!!.....NAMPAK SANGAT EN. WARTAWAN INI BUAT KERJA CUKUP MAKAN JE!!!!!!.....HUHUHUHU......MAIN TANGKAP MUAT JE!!!!!...HUHUHUHU.....


SKRG INI AKU NAK BUAT PEMBETULAN YE...DALAM GAMBAR TU TERDIRI DRP AKU, FATIAH, KAK MIN, EN.SAHARIL & EN.NAZELAN....KAMI BUKANNYA PEGAWAI JABATAN KESIHATAN PAHANG OKKKKK!!!!!!


P/S: kalo nak sampaikan maklumat kpd org awam..seorang wartawan perlu le mendapatkan maklumat yang betul......kami kat sini mmg kutuk habis le ngn laporan bergambar tersebut...ini le yg dikatakan sebagai..Lembu punya susu, Sapi dapat nama...maknanya...org lain wat keje, org lain jadi terkenal...huhuhu..

5 comments:

  1. ooo..tgh handle isu besar la ni yek..masuk paper lagi..patutla sejak 2 menjak ni bizi abeh..=)

    nway, mmg tk patut la reporter tu tulis tk betul..ni mesti die main taram jek malas nk cek sumber yg betul2 kan..

    ReplyDelete
  2. mana u awak shiela??hahahaha...
    satu g..bukan pe,kalo masuk gov ni kena sedia la keje tanpa ucapan trima kasih,salu dimaki dan kes sapi glemer tu besa...ops!!!!hahaha

    so camna..ok tak tmpat tu??

    ReplyDelete
  3. tambah satu g komen...

    moral of the cerita..jgn le percaya ape ade kat media skrg ni..tak kesah la media cetak ke media massa ke..media pizza ke...

    ReplyDelete
  4. salam shila,
    sama pengalaman dgn akak masa buat pm paus kat nenasi dulu...leh baca kat sini..http://shazie8279.blog.friendster.com/2008/10/ikan-paus

    ReplyDelete