Wednesday, December 1, 2010

RON 97 & INSENTIF 50%

Huhuhu..malam tadi dgr pasal saman selepas 30 nov 2010 (semalam le), dapat insentif sebyk 50% kalo dibayar dalam masa 15 hari, kalo bayar selepas 16hb-31hb, dapat 30%...kalo tak bayar gak..(kiranya degil nak bayar, kena blacklist...)...huhuhu...aku baru 'settle'kan bayaran saman 3 minggu lepas..pasalnya nak bayar roadtax jan 2011 nih...kalo sesapa nak tahu, meh sini aku bgtau...aku ada baca pasal saman yg disenarai hitamkan nih, kalo tak bayar seblm renew roadtax, depa semua nih boleh renew roadtax utk 6 bulan je tau...so cepat2 le bayar saman ye...satu lagi berhati2 le masa bawak keta ye..jangan le ter'overlimit' plak..pasalnya dah kuar statement begini..of coz le pdrm tgh sibuk nak pasang kamera speed trap di mana2 je...so kesimpulannya, jgn bawak keta laju2 ye...kalo tak mau duit anda melayang begitu sahaja...ingat kalo takde insentif 50%..duit yg melayang ialah rm300...sayang oiii!!!...macam2 boleh beli tuh!!!..nasib ada insentif jimat le rm150 tuh..tapi kalo dah kaya raya tuh, duit tak tau nak abiskan kat mana, sila le bawak laju2.....leh bayar saman bebyk...huhu..tahun depan aku leh dapat bonus utk satu bulan gaji...huhuhu....

ini plak kisah ron 97, pagi ni wat plak berita tergempar...naik 15 sen...huhuhu...al-maklum le ron 97 kan dalam kategori harga terapung..pasal tu tak boleh nak agak bila dia akan naik, or bila boleh turun harganya...(tapi ada tak kes ron 97 turun harga ???..nama lagi harga terapung kan???)...hehehehe...tapi sebenarnya, berbaloi tau pakai ron 97 nih, walaupun harganya sedikit mahal, tapi ada faedahnya....sesapa yg pakai ron 97, pasti dia tau..malas nak citer lebih lanjut...dah cuba, baru tahu ok!!..

p/s: aku suka ron 97 caltex, tapi ron 97 shell is more save.....hehehehe...

5 comments:

  1. sebenarnye pakai ron97 nie walaupun mahal tapi lebih jimat berbanding ron 95...

    ReplyDelete
  2. Shila,

    Ko bayar kat mana saman tuh? Aku ade satu saman, leh bayar online tak?

    ReplyDelete
  3. kak zai: betul tuh!!!..ron 97 is more save compared to ron 95, pick up pun bagus...tekan minyak je, terus laju..kalo ron 95, tekan minyak pun, mcm hampeh je!!!...huhuhu...berdoa le kita suatu hari nnti ron97 turun harga ye (harga terapung kan??)...kui kui kui...harapan dlm mimpi je le...hehehe... :p

    farina: online dah ada kat pjbt pos tapi yg terpilih je kat area KL...sekrg ni speed trap saman blh bayar di mana2 kaunter saman trafik, aku kena kat tapah, dah blh byr kat kuantan..aku rasa kalo ko suh mama ko pi byr pun takpe...depa tak mtk tgk IC pun, just bg IC number or plat keta yg kena saman, bayar, then settle..

    ReplyDelete
  4. farina: ko blh cek status saman ko kat 'myeg'..just google taip 'myeg'...daftar n cek saman..online bayar kat myeg aku tak sure ada ke tak??...try le...

    ReplyDelete
  5. Ok. Thanks.. Aku try bukak dah myeg tuh semalam tapi lembab nak mampus. Maybe sume orang sibuk check saman dorang kot. Aku rasa saman aku dalam rm100 ke rm150 cam tuh je.. 50% discount banyak tuh leh save. Nanti aku suh mak aku je lah bayar. Thank u shila.

    ReplyDelete