Saturday, June 25, 2011

rindunya kat kampung aku....

huhuhu...aku ni tinggal di kuantan tapi anak jati kelate...suami aku pun anak jati kelate tau...kami berdua 'ore pasir puteh'..hazim je yg lahir di manjung perak tapi kat umah 'kecek kelate'...huhuhu..ini le dikatakan 'ore perak kecek kelate'....huhuhuhu.....masa keje di usm kubang kerian dulu mmg best gak...apa taknya keluar je pintu pagar usm, ada mydin, ada nirwana, ada macam-macam kedai le...kalo 10 tahun dulu, takde apa2 pun depan usm kubang kerian tu...masa dapat gaji je, kitaorg siap lepak kat nirwana..d'klasik kopitiam....huhuhu....mydin baru siap masa tu..hah..tak lupa gak ngn butik kain salem aziz (pengedar jakel)...hehehe...ingat lagi setiap pagi aku mesti singgah beli nasik gulai ayam,nasik kerabu ayam bakar, nasik gulai ikan aya...range harga baru rm1-rm2.50...murahkan (harga masa tahun 2009 le)..sekrg pun lbh kurang je kot..masa balik kg aku layan semua mknan tu...banyak pulak tu...rindu jugak dengan sizzling mee kat kafe harmoni usm harga baru rm4, dia punya bahan mmg 'mewah' dgn kuah sizzling yg pekat....hehehe..tapi bila makan siizling mee kat giant, kuantan mmg sedikit kecewa le..harga tak silap aku rm4.50 ke rm5, aku lupa le..sebab sekali je makan..kuah cair..ayam sikit je..pasal tu aku dah tak makan sizling kat kuantan..aku rela pi makan kat mesra mall, kemaman..sedap le sikit drp di giant kuantan...huhuhu..tapi kat kuantan nih aku suka mee calong telur...sedap tau..harga rm4 kira berbaloi le..pasal sedap...hehehe..tapi kan masa minggu pertama keje di kuantan ni..aku agak terkejut gak ngn nasik gulai ayam dia..sebungkus rm2.50 kat area balok nih..kalo kat area tpt keje aku rm3 jugak sebungkus...aduh...nasib le ko shila....hehehehe..tapi yg bestnya keje kat kuantan nih...staf kat tpt keje aku mmg best!!!..mereka mmg baik n peramah giler!!!..aku nih kira bernasib baik tau..masa keje kat Dinding's Lumut Perak...staf pun best giler..keje kat USM pun aku dpt staf yang best giler jugak!!!..bos pun mmg best!!!...sekarang lagi best le pasal dah stay ngn suami terchenta....dah tak 'PJJ' lagi................hehehehe....rindunya suasana kampung halaman ku...huhuhu..kami siap merancang masa depan..nanti dah pencen..jual rumah kat seremban n rumah kat manjung...balik kampung buat banglow besar sebijik n halaman rumah yang ala-ala dlm majalah anjung puteri tuh....huhuhuhu...insyaAllah, kalo panjang umur...moga Allah SWT panjangkan umur kami berdua...untuk merealisasikan impian anak jati kelate ini........hehehehe......

No comments:

Post a Comment