Friday, February 3, 2012

Book Review....

Buku cerita ini dah habis dibaca tahun lepas (2011)..tapi baru ini tetiba nak 'make a book review'...huhuhu..saja..mana tau tetiba menarik perhatian korang untuk membeli n membaca jugak...in fact, buku ini aku terbeli masa sedang berseminar kat JB last Oct..so tgk tajuk macam menarik..n baca sipnosis pun macam menarik & tertarik...so melayang le duit aku beli ini buku cerita...hehehe...

My Sister's Keeper....

Actually, dah kuar filem pun...maknanya dah lama le buku cerita ini diterbitkan..cuma aku je yang lambat tahu, lambat beli n lambat baca.........hehehe...

The only way to save your daughter, Is to sacrifice her sister...


Sebagai seorang ibu aku mmg tertarik kisah yang dipaparkan/ diolah oleh penulis...sanggupkah aku menghadapi situasi yang digambarkan dalam kisah ini??..sanggupkah aku melahirkan seorang bayi yang masih suci & tidak mengenal erti hidup didunia semata-mata untuk menyelamatkan anak yang aku sayangi...seolah-olah bayi yang akan dilahirkan nanti hanya lah untuk kepentingan kami sebenarnya...tapi itu le..naluri seorang ibu sanggup buat apa saja untuk anak yang disayangi...tapi sebagai seorang islam..kita mesti percaya pada rukun imam yang keenam..Percaya kepada Qadak & Qadar....

p/s: Farina, dulu aku selalu jugak pinjam buku cerita ko...sekarang dah jauh gini..beli sendiri le...huhuhu..kat sana harga lagi murah kan..

2 comments:

  1. Aku dah tgk movie dia! Best!

    Anyway, kat sini memang la murah and aku pun beli, beli dan beli lagi. Tapi dah lebih 10 buku beli, satu pun haram tak sempat baca.

    ReplyDelete
  2. tu le..aku pun nak cari CD dia tapi x berkesempatan lagi..

    aku faham..bila dah bertambah komitmen ni, hobi sendiri pun dah tak terjaga..tunggu le anak2 dah besar nanti, baru le hidup semula minat n hobi...huhuhu....sabar je le ye...

    ReplyDelete