Thursday, May 26, 2011

Apa yang anda akan rasa??

Kalo aku le, aku akan rasa geram....kalo tetiba datang kereta belakang yang
follow so close' ngn kereta kita...sedangkan di jalan biasa..had 'limit' yang hanya 80km/jam...petang semalam terjadi pada aku...dan juga malam sebelum tu pun aku kena gak....huhuhu..tapi yang bestnya kisah malam sebelum tu...kalo jalan biasa sudah tentu le had hanya 60-80km/jam ikut pada sesetengah tempat le kan...aku mmg le bawak hanya 80km/jam kalo kat jalan biasa..kalo kereta banyak mungkin turun kepada 50-60km/jam...datang kereta belakang nih...sesuka hati dia je nak 'follow so close'...gila apa???..dah tau jalan biasa bawak le slow2..wat apa nak laju2 sebab kat depan aku pun kereta yang bawak slow gak...dah jalan biasa mana nak boleh speed...selalunya kalo orang yang ikut terlalu rapat ni..tandanya dia suh kita laju skit or saja nak bagi kita cuak ke tepi skit pasal diaorg ni nak cepat...kalo kat 'highway' no hal le...pasal jalan 2-3 lorong mmg le kalo kereta ikut terlalu dekat tu..petandanya kereta yang bawak slow tu sila le ke tepi aka sila le masuk ke lorong perlahan...itu boleh diterima pakai pasal lorong paling kanan mmg le lorong utk laju....tapi bab yang paling best bila mana tetiba je hujan turun ngn lebat..kereta depan aku brek..aku pun brek gak le...sbb semua kereta yang depan dah mula perlahan...so aku ni sampai boleh terdengar dia punya brek mengejut tuh...huhuhu...tu le sapa suh ikut rapat sangat...sampai brek pun berbunyi petanda brek tekan terlalu kuat le tu...huhuhu..padam muka ko..kalo ko terlanggar 'bontot' kereta aku....lagi padam ngn muka ko...tak pasal2 kena saman rm300...aku plak boleh tumpang insuran keta ko..pasal ko yang salah...bukan aku....huhuhu...ada gak orang macm nih yang suka sangat nak ikut terlalu rapat...so sesapa yang suka sgt ikut terlalu rapat...jangan le amalkannya lagi....fikir le duit tiga ratus anda tu kalo le ditakdirkan tuhan tetiba sikap buruk anda itu memakan diri anda satu hari nanti...huhuhu.....duit tiga ratus tu boleh wat isi minyak tau utk satu bulan..plak tu skrg ni dah ada khabar angin harga minyak 95 nak naik....huhuhu....

p/s: aku duk kira2...sekrg nih aku isi minyak rm50 seminggu..cukup2 utk ulang-alik ke pejabat utk 5 hari...bila minyak naik nanti..jadinya rm60 semggu le...huhuhu....takpe..lebih duit minyak, kurang duit makan..so berat badan pun akan kurang gak..hehehe..blh kurang ke??..takut bila je stress...lagi kuat makan..hehehe...

3 comments:

  1. haah shila..len kali brek je..mmg la bahay ot nnti dicium lak bontot keta kita.tp tula..nak ajar skett...

    ReplyDelete
  2. eii aku pun tak suka..geram je rasanyakan..

    ReplyDelete
  3. Hehehe,trun je dari kete pastu p sekeh kepala tuan punyer tu..biar dia tau rasa.. :P

    ReplyDelete