Wednesday, October 5, 2011

Cabaran Seorang Isteri kepada Seorang Tentera....

Hehehe...tajuk di atas ditujukan khas untuk aku...or juga isteri-isteri lain yang suaminya selalu diarahkan bertugas di luar daerah...huhuhu...aku ni memang dah ada pengalaman duduk jauh2 ngn suami...tapi kan??..masa tu aku tinggal sebumbung ngn ibu dan ayah...huhuhu..so keperitan tak le terasa sangat...huhuhu...sekarang ni..bila suami dah start masuk unit kapal...selalu je berlayar..tinggal le aku ngn hazim je....huhuhuhu....memang bosan sangat..aku ngadap muka hazim, hazim pulak ngadap muka aku je...huhuhu...adik???..nampak gaya belum lagi rezeki kami...rezeki lambat sikit kot...huhuhu..orang lain dah bertambah2..huhuhu..jeles gak aku sikit je le ye...huhuhu..ada hikmah ye kot...sabar je le ye....hehehe...

bila selalu ditinggalkan ni...makin rindu pulak kat suami...makin sayang pulak dah...rindu tu melampau-lampau le pulak..macam masa cintan cintun tu....huhuhu...hehehe...ada baiknya juga isteri ditinggal2kan...hehehe...tapi bila bab menguruskan anak ni..mmg sedikit kepayahan sikit le..suami takde kat rumah...semua susah payah..kita kena tanggung sendiri...suami bila dah duk tengah laut..coverage mmg semestinya 'out'....so, pandai2 le kita uruskan sendiri...kalo ada sebarang kecemasan..jiran tetangga, kawan sepejabat...sorang dua saudara yg ada kat kuantan ni le bakal menolong aku..huhuhu...setakat ini semua perkara masih mampu aku kawal...hehehe...bab yang paling penting..'$ $ $' jgn lupa dihulurkan sebelum berlayar ye!!!....hehehehe...

2 comments:

  1. dulu2 selalu sgt sedih bile kenangkan dok sorang2 ngan anak2 jek kat shah alam ni..husband jauh kat kuantan,mak n family plak jauh kat kampung..tp mak lah slalu pujuk ngan kata maybe dh tertulis rezeki kat shah alam kan..so selagi boleh bertabah ajelah..ntah bile nk dpt peluang duduk sebumbung..=)

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah, nanti kalo suami lily dapat le pindah ke sg besi ke subang ke...ok le tu...dia tak dpt apply transfer mana2 ke??..mindef ke??..kami nanti plan nak mtk pindah mindef lepas arif kuar unit kapal..lagi 2-3 tahun le...huhuhu...

    ReplyDelete