Sunday, October 9, 2011

NAK NGANDUNG LAGI!!!!!!!!!!!!

HUHUHUHU..TAJUK PUNYA BAIK LE DI PAGI HARI INI.........HEHEHE...

bukan apa...bukan tak mensyukuri nikmat yang ALLAH SWT telah kurniakan kepada ku...Bukan nak melawan takdir....TAPI sekadar mengharap yg terbaik utk aku...tak salah kan....Mmg aku kena bersyukur dgn kehadiran hazim dalam hidup kami...berbanding ngn org lain yg dah kahwin bertahun-tahun tapi masih belum dikurniakan anak....TAPI kan kes buang bayi melampau-lampau le pulak...depa yang buat projek sekali je...terus lekat...aduhai kesian kat baby yang kena buang tu....huhuhu....

TAPI mungkin ada hikmahnya kenapa aku belum diberi peluang utk ngandung kali kedua kot...nak kata tiada persediaan kewangan...rasanya dah ok kot...pasal kerajaan pun baru umum kenaikan gaji utk tahun depan...so dalam kiraan aku le...kalo ikut gred aku mayb naik dlm 9-10%...ikut perkiraan aku le ye..entah betul ke tidak kan...so ini hanyalah ramalan aku ye...maybe jugak salah ramalan aku ni kan...kat sini aku nak katakan dari segi kewangan aku dah bersedia...dari segi fizikal maybe kena diet sikit...pasal aku baca..kena kurang 1kg 1 minggu...so itu aku tgh usahakan....huhuhu...dari segi mental???...maybe yang ini kot...pasal tu ALLAH SWT tak tunaikan lagi hasrat ku ini....pasal sekarang pun suami aku asyik berlayar je kan...so maybe aku tak kuat dari segi mental kot...nak uruskan anak-anak di kala suami tgh berlayar............so aku sekarang berusaha, berdoa, bertawakal...urusan ALLAH SWT pada setiap hambaNYA...adalah baik utk kita...

sini ada lagi satu doa yg blh di amalkan bersama;

Ya Allah, Ya Hayyum, Ya Qayyum...dengan segala rahmatMu, hambaMu ini memohon pertolongan, Engkau uruskan lah segala urusanku, janganlah Engkau serahkan diriku ini kepada ku walaupun sekelip mata...Amin Amin Amin.....

(kita kalo blh mahukan setiap perkara/urusan dalam hidup kita ni ditentukan/dibantu oleh ALLAH SWT kerana Dia Maha Mengetahui apa yang baik, apa yang tak baik utk kita)...semoga hidup kita sentiasa diberkatiNya..amin...

No comments:

Post a Comment